SkiStars kapitalmarknadsdag 2023: semesterarrangören av fjällupplevelser året runt

12/10/2023
ET
CET
February 28, 2024
CET
This is some text inside of a div block.

Under SkiStars kapitalmarknadsdag som inleds idag klockan 14:00, kommer VD Stefan Sjöstrand tillsammans med medlemmar från koncernledningen att presentera verksamheten och strategin mot de uppdaterade finansiella målen på medellång sikt. Det kommer även att göras en djupdykning i den historiska finansiella utvecklingen och de huvudsakliga finansiella tillväxtfaktorerna för de kommande åren.

SkiStar kommer att arbeta i enlighet med sina strategiska prioriteringar, vilket inkluderar att ta en större roll som samhällsbyggare, skapa långsiktiga kundrelationer och att driva operationell effektivitet året runt. Bolaget arbetar även kontinuerligt med att på ett mer hållbart sätt förbättra destinationernas attraktionskraft, vilket möjliggör för fler gäster att njuta av en aktiv semester i den skandinaviska fjällvärlden året runt.

"SkiStar har en lång historia av kontinuerlig organisk tillväxt, drivet av ett starkt kunderbjudande och efterfrågan på en aktiv semester. Under de senaste åren har vi tagit viktiga steg för att ställa om till en året runt-verksamhet. Jag ser fram emot att visa hur vi idag står väl positionerade att kapitalisera på de möjligheter våra attraktiva destinationer ger, tillsammans med vårt konkurrenskraftiga kunderbjudande och vårt heltäckande utbud av fjällupplevelser. Tillsammans med våra strategiska prioriteringar är jag trygg i vår förmåga att nå de uppdaterade finansiella målen och hållbarhetsmålen samtidigt som vi fortsätter att skapa minnesvärda fjällupplevelser året runt", säger Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för SkiStar.

Talarna under kapitalmarknadsdagen är Stefan Sjöstrand (VD), Martin Almgren (Ekonomi- och finansdirektör), Niclas Sjögren Berg (Operationell direktör), Mathias Lindström (Kommersiell direktör) och Lars-Göran Dahl (Fastighetsdirektör).

Länk till livesändningen finns här.

Information om kapitalmarknadsdagen och livesändningen finns tillgängligt på hemsidan.

Länk till pressmeddelande om de uppdaterade finansiella målen finns här.

Ytterligare information lämnas av:

Stefan Sjöstrand, Verkställande direktör, tel +46 (0)280 841 60, press@skistar.com.
Martin Almgren, Ekonomi- och finansdirektör, tel +46 (0)280 841 60, press@skistar.com.

Kort om SkiStar

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Stockholm (Hammarbybacken) i Sverige samt i Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av fjällanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med våra gäster i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet. För mer information, se www.skistar.com/sv/corporate.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.